onsdag 29 september 2010

Pajdags!

Jag fick ju en stor korg fylld med fin svamp av en kollega i förra veckan. Satt i tre-fyra timmar och rensade, hur härligt som helst =) Jag gillar sånt där "terapiarbete", bara sitta och pyssla med något i godan ro och fundera på allt mellan himmel och jord. Väldigt avslappnande.

Det mesta av svampen är nu förvälld och i tryggt förvar i min frys. En del lagade jag dock till på en gång, det blev en kantarellmacka, och så paj.






Smörfrästa kantareller, purjolök, salt och peppar. En helt vanlig pajdeg och en helt vanlig äggstanning. Riven ost på toppen (Extra gott med en lagrad och smakrik ost.)

Eftersom pajenförsvann rätt fort, (ja, jag åt upp hela själv =O !!!), gjorde jag en till. Denna gång hade jag även i ett paket knaperstekt bacon, det blev ÄNNU godare!  

4 kommentarer:

Miccan sa...

Åh, lät helt underbart gott! :)

Therese Skönhetsblogg sa...

Det såg otroligt gott ut! / Therese

Johannas ordsamling sa...

Alltså, det såg sjukt gott ut - alltihop. MEN, jag hatar svamp :P

sharon sa...

Ser galet gott ut!