onsdag 15 februari 2012

Recension: TiKei mineralögonskugga

Som jag tidigare nämnt fick jag med prover på två av TiKeis mineralögonskuggor med min beställning. Har sett fram emot att ha tid att testa dem ordentligt. På TiKeis hemsida lovar man bl.a. att skuggorna är dryga och räcker länge, att de sitter kvar länge och att de är skonsamma för ögonen. Priset är är 59kr för 2 gram, man kan också köpa små provburkar för 10kr.


Nirvana (halvmatt ljusgrön) och Amethyst (skimrande mörklila). Swatchade ovanpå MUS Eyeprimer Clear.

Nirvana såg jag på en gång att jag inte var något fan av, men Amethyst gillade jag och bestämde mig för att använda den i dagens sminkning. Grundade ögonlocken med MUS Eyeprimer och började lägga på skuggan för att göra en lila sotning, men blev grymt besviken. Så fort man börjar sudda lite i kanten på skuggan försvinner den nästan helt, och den fina lila/rosa skimret ser man inte ett dugg av. Jag jobbade in mer och mer skugga, men det hjälpte inte alls, den djupa färg jag hade hoppats på uteblev helt trots den stora mängd skugga jag använde. Gav upp och använde M/S Diva från MUS i globlinjen istället.
Conclusion: Vill man inte ha så mycket färg kan den helt klart fungera, men jag hade hoppats på mycket, mycket mer.

Betyg: 1/5

Inga kommentarer: