onsdag 15 februari 2012

Recension: Biotherm Lait Corporel Anti-Drying Body Milk

Jag fick en flaska av Biotherms Lait Corporel till jul, men har inte testat den förrän nu. Min torra och kliande vinterhud brukar kräva en hudkräm av det tjockare, mindre glamorösa slaget. Typ Decubal, Fenuril, ACOs mjukgörande hudkräm eller...ja, ni fattar. 

Men min kräm tog slut, och därför smörjde jag istället in mig med Lait Corporel efter duschen. Döm om min förvåning när denna tunnare body milk gjorde min hud hur mjuk och len som helst. Dessutom brukar jag på vintern få kliande fläckar/utslag av allt med minsta antydan till doft i. Men icke! =)

Bild från biotherm-usa.com

Biotherm Lait Corporel luktar fräscht av citrus. En trevlig och lätt doft, inte den där "WC-anka-doften" som jag tycker vissa citrusdoftande produkter har. Den har en lätt och bra konsistens som snabbt går in huden och gör den mjuk, smidig och väldoftande. Finns i flaska om 200ml och 400ml, den större har även pump vilket jag tycker är praktiskt. Hos NordicFeel kostar de 199 resp. 229 kr.

Betyg: 5/5
Köpa igen? Absolut!

Inga kommentarer: