måndag 27 februari 2012

Recension: Mary Kay Satin Lips

På ett Mary Kay-sminkparty för ett tag sedan köpte jag ett Satin Lips set. Det består av Satin Lips Lip Mask och Satin Lips Lip Balm, både i tuber om 8g. Har nu använt dem regelbundet i ca två månader och det är dags för recension.



Lip Mask är en finkorning läppskrubb/mask som man masserar in med mycket lätta rörelser och låter verka i 1-2 minuter. Jag tycker att kornen kan kännas lite för riviga, särskilt nu på vintern när läpparna är torra och svider lite. Därför har jag först låtit den verka och sedan försiktigt masserat bort masken med en fuktig handduk. Läpparna känns lite mjukare och mindre nariga, men det där wow-resultatet uteblir. Har använt den ca 2 gånger i veckan.

Lip Balm är ett flytande läppbalsam utan doft som känns väldigt skönt på läpparna. Jag har använt den som en fuktmask för läpparna efter skrubben, samt varje kväll innan jag går och lägger mig. Jag upplever att läpparna känns mycket bättre på morgonen än innan jag började använda Lip Balm.

Kommer inte ihåg exakt vad jag betalade för setet, men det var runt 300kr.

Slutsats: Lip Mask: Nja, ingen höjdare, har provat betydligt bättre läppskrubbar. Den får betyget 1/5.
Lip Balm: Nöjd, men inget jag kommer köpa igen. Betyg 3/5.




Inga kommentarer: