torsdag 16 februari 2012

Recension: TiKei Mineral Foundation

Nu har jag testat TiKeis Mineral Foundation i någon vecka, och det är dags att fälla omdömet. 
Hos TiKei kan man läsa om produkten: "...en naturlig foundation som inte innehåller några konstigheter eller kemiska tillsatser, endast 100% naturliga mineraler." 
Man utlovar en foundation som känns lätt på huden, ger en jämn finish, inte känns som en mask, vårdar och skyddar huden, ser naturlig ut och även passar känslig hud. Upp till bevis!

Här är jag helt sminkfri, beware...:/


Och här har jag använt TiKeis Mineral Foundation i färgen Peach 2
Jag har inte använt varken primer eller concealer, bara foundation.



Så, vad tyckte jag nu då? Jo, overall är jag nöjd med resultatet. Det behövs inte så mycket produkt för att få ett täckande resultat så den känns dryg. Täcker rodnader och blemmor ganska bra, och känns lätt på huden.  Finishen blir ganska jämn och fin och ser naturlig ut. Mot slutet av dagen känner jag mig dock lite torr och stramande i huden, vilket är ett minus. Priset är kanon, 9 gram för 129kr, och därför ger jag den...

Betyg: 4/5
Köpa/använda igen? Ja, men inte nu på vintern när min hy är extremt torr.

Inga kommentarer: