tisdag 22 maj 2012

Recension: Erboristica Hand & Nail Cream

Fakta om produkten
Erboristica Hand & Nail Cream innehåller massor av naturligt återfuktande och skyddande ingredienser som t.ex bomullsolja, risprotein, jojobaolja, sheasmör. 
Precis som alla Erborsticas produkter är denna fri från petrokemikalier, färgämnen, konserveringsmedel och ämnen från djur. Den är dermatologiskt testad och biologiskt nedbrytbar.
Priset ligger på ca 79kr.


Mitt omdöme
Förpackning: Snygg, har den där "naturliga" looken utan att se tråkig ut. Skulle ha föredragit fliplock framför skruvkork, men hey, man kan inte få allt.
Doft: Doftar inte så mycket, vilket jag tycker är ett plus när det gäller handkräm.
Återfuktning: Superbra. Känns väldigt återfuktande utan att vara fet. Lättabsorberad, den lägger sig inte som en hinna på huden. Passar bra till torra händer, och jag använde den även på torra armbågar och hälar med gott resultat.
Pris: Väldigt prisvärd, 79kr känns billigt för en sådan bra produkt.
Köpa? Ja, absolut! Denna kommer ersätta min "tunga" handkräm Hemp Hand Protector från The Body Shop.

Betyg: Jag är imponerad, kan inte annat än klappa händerna för Erboristica och ge betyget 5/5.



Inga kommentarer: