torsdag 24 maj 2012

ESSIE Help Me Grow!

För ett tag sedan köpte jag baslacket Help Me Grow från ESSIE, efter att ha blivit besviken på OPIs Nail Envy (mina naglar har ALDRIG sett värre ut än de gjorde då jag använt Nail Envy i en månad :S )

Pris: 145kr/15ml (ca 10kr/ml)
Utseende: Klassisk ESSIE-flaska. Jag gillar den enkla, lite halvkantiga designen.
Lovar: Underlack för starkare naglar. Hjälper naglarna att växa till deras fulla potential. 
Mitt omdöme: Lättmålat och torkar snabbt. Redan efter första användningen kändes nageln starkare och inte lika "torr". Nu har jag använt Help Me Grow under mitt nagellack i 3-4 veckor och upplever att mina naglar skivar sig mycket mindre (de var hopplösa tidigare!) och att de känns mycket mindre torra. Har dock märkt att färgat lack sitter bättre om jag målar på ett "vanligt" baslack mellan Help Me Grow och färglacket. Trots det är jag supernöjd, mina naglar är glada =)
Betyg: 4/5


Inga kommentarer: