tisdag 13 mars 2012

Rensning i mars

Inspirerad av några andra bloggare som startat kategorier som "10 tomma" (El Mika) och "Den tog slut" (LipGloss Bitch) har jag bestämt att försöka rensa ut bland mitt smink och mina skönhetsprodukter varje månad och skriva lite om dem. Det kan vara produkter som tagit slut eller blivit för gamla. 


ACO Sense & Care Nail Polish Remover
Status: Slut
Pris: ca 35kr/125ml
Köpställe: Apoteket
Omdöme: Tar bort de flesta nagellack hyfsat snabbt, utom sådana med mycket glitter i. Nageln känns dock väldigt torr efteråt, antagligen för att removern innehåller aceton. Ett plus är att den är parfymfri.
Köpa igen? Nej, jag kör på Depends miljövänliga remover nu istället.

Sally Hansen Mega Shine Extended Wear Top Coat
Status: Torkat
Pris: ca 100 kr om jag minns rätt
Köpställe: Jag köpte det i England, verkar som det inte går att få tag på i Sverige längre.
Omdöme: Ger bra glans och torkar snabbt, men jag upplevde inte att det gjorde så att nagellacket höll längre. Snarare kändes det som att ytan blev FÖR hård så att lacket flagade. 
Köpa igen? Nix, Seche Vite är överlacket för mig!

The Body Shop Sweet Lemon Body Butter
Status: Slut
Pris: 175kr/200ml
Omdöme: Luktar heeelt underbart, inte sån där wc-anka-citron-doft som vissa citrusdoftande produkter har, utan snarare sött och citronigt som en citronmarängpaj! Dessutom gör shea- och kakaosmör att huden återfuktas jättebra. En favorit hos mig =)
Köpa igen? Ja, absolut!

Max Factor Lash Extension Effect Mascara
Status: Gammal, dags att slänga
Pris: 175kr/6,5ml
Omdöme: Har en lång, ganska mjuk gummiborste med täta piggar som kommer åt bra, ger fin längd och separation. En riktigt bra mascara för den som vill ha långa, väl separerade fransar.
Köpa igen? Nej, men inte för att den inte håller vad den lovar utan för att jag föredrar volymmascaror framför längdmascaror.

Lancome Hypnose Doll Eyes Mascara
Status: Slut
Pris: 315kr
Omdöme: Den här är min absoluta favoritmascara. Den ger mycket volym, längd och fin böj på fransarna utan att det blir klumpar. Värd varenda krona!
Köpa igen? Redan påväg till mig från Kicks

Depend Quick & Shine Topplack
Status: Slut
Pris: ca 49kr/8ml
Omdöme: Ett bra budgetalternativ. Den större flaskan som jag har kostar runt 50-lappen och den finns även i liten flaska för 25kr. Ger fin glans, torkar hyfsat snabbt och nagellacket håller längre.
Köpa igen? Nej, som sagt ett mycket bra budgetalternativ men jag föredrar Seche Vite.

Depend Nagel- och nagelbandsrengöring
Status: Slut
Pris: ca 49kr/8ml
Omdöme: En väldigt bra produkt som man masserar in på nagelbanden och låter verka. Den tar bort döda hudceller och mjukar upp nagelbanden bra. Dessutom till ett bra pris.
Köpa igen? Ja

Elizabeth Arden Ceramide Gold Ultra Restorative Capsules
Status: Slut
Pris: 990kr/60st
Omdöme: Jag fick en provburk med 10 av dessa kapslar. Har inte använt dem en gång om dagen utan någon gång i veckan som en extra booster till huden. Huden blir underbart mjuk, jämn och får finare lyster. Dessutom är det praktiskt med kapslar eftersom man inte behöver fundera över doseringen av produkten.
Köpa igen? Jag önskar jag kunde, men priset är lite väl saftigt för mig...


Inga kommentarer: