onsdag 7 mars 2012

Recension: TiKei Mineral Concealers

När jag för ett tag sedan beställde foundation från TiKei passade jag på att även beställa provburkar av två av deras concealers. Concealern finns, förutom i provburk, i två storlekar; 1,5g (59kr) och 3g (89kr).


Hos TiKei kan man läsa följande: "Concealer Yellow är en gul concealer som används för att dölja lila partier, t.ex. under ögonen". "Concealer Mint är en mintgrön concealer som används för att täcka röda märken eller områden i ansiktet. Fungerar mycket bra för att täcka t.ex finnar"

Jag har provat båda ett par gånger, och följt instruktionerna för applicering som finns på hemsidan till punkt och pricka. Måste säga att jag inte alls blev nöjd med resultatet. "Concealer Yellow" använde jag under ögonen där jag har lilaaktiga skuggor, men upplevde inte att den neutraliserade det lila utan snarare såg det ut som om jag hade ett lila-gult blåmärke under ögat. Totaldiss alltså.

"Concealer Mint" var något lite bättre. Jag provade att täcka ett par rödaktiga blemmor och de blev lite mindre synliga. Dock inget superresultat så ingen produkt jag kommer använda igen. 


1 kommentar:

Hanna sa...

SV: Tack så jättemycket :D