torsdag 22 mars 2012

Recension: L'Oréal Lumi Magique

Jag har ny testat L'Oréals nya serie med basmakeup i ett par veckor och känner mig redo att recensera. I serien ingår primer, concealer och foundation, alla med ljusreflekterande formula som ska ge ansiktet lyster och förbättra hudtonen utan att täcka för mycket.


Lumi Magique Primer är en ljusreflekterande primer som ska ge huden extra lyster, vara lätt och ge 8 timmars återfuktning. Jag tycker att den går lätt in i huden utan att kladda, och ger ansiktet lyster utan att det ser för glansigt ut. Dock märker jag ingen skillnad på hur bra foundationen sitter under dagen, och det är det just jag är ute efter i en bra primer. Helt okej, men passar kanske inte mina behov helt. Pris 165kr


Lumi Magique Concealer är en ljusreflekterande concealer. Den ger fin lyster och ljusar upp mörka partier, t.ex under ögonen. Fin formula som smälter in bra i huden och sitter hela dagen utan att bli kakig eller lägga sig i veck. Helt klart min nya favoritconcealer! Finns i tre nyanser och kostar 135kr.


Lumi Magique Foundation är en fuktgivande foundation som ger lätt till medel täckning. Den går på finfint och känns fuktgivande utan att vara oljig, perfekt till min torra hud. Jag gillar den ljusreflekterande formulan som gör att ansiktet får fin lyster, och att den sitter hela dagen utan att jag får torra fläckar i ansiktet som jag annars brukar få av lite billigare foundations. Tummen upp helt enkelt! Finns i flera nyanser för både kalla, varma och neutrala hudtoner och kostar 165kr.



Inga kommentarer: