måndag 4 juni 2012

Recension: Max Factor False Lash Effect 24h


Pris: 175kr
Utséende: Ser ut som de andra False Lash Effect. Personligen tycker jag den är lite tjock och klumpig att hålla i.
Borste: Väldigt tjock med gummipiggar.
Övrig info: En vidareutveckling av False Lash Effect Mascara med inbyggd primer.
Lovar: Long lasting och kladdfri formula som ska ge intensiv volym i upp till 24 timmar. 
Mitt omdöme: Första intrycket var att den luktade märkligt..lite konstigt då jag aldrig reagerat på lukten då jag öppnat en mascara förut. Jag vet att MÅNGA älskar False Lash Effect-mascarorna men jag har aldrig varit något fan. Tycker hylsan är stor och klumpig att jobba med och borsten likaså. Ingen skillnad på denna variant. Den ger dock fransarna bra och intensiv svärta och volym, även om jag tycker reslutatet blev lite spindelbensaktigt. Satt mycket bra hela dagen utan att smula, jag tog t.o.m en dusch utan att den kladdade ett dugg. Jag fick jobba hårt för att få bort den på kvällen. Känns som en vattenfast mascara. Nja...ingen höjdare, men gillar man False Lash och är ute efter en variant som passar för sol och bad eller långa partynätter så kan denna passa bra.
Betyg: 2/5



Inga kommentarer: