onsdag 16 februari 2011

Snooorig!

Jag är genomförkyld. Som tur är var jag ledig idag, och stannade i sängen till kl 11.

11.00: Äter frukost och läser nya ELLE. De fina tulpanerna fick jag av min finaste på Alla Hjärtans Dag =)


12.00: Börjar göra äppelkaka men inser att sockret inte kommer räcka. Blir en tur till ICA.

12.45: Hemma från affären, fortsätter med kakan.

13.30: Kakan är färdiggräddad och luktar underbart men ser inte jättefin ut...

Lite florsocker gjorde susen. Den blev jättegod!

14.30: Äter en mumsig gratäng. Stekt kycklingfilé, bacon, kantareller och timjan lades i en form. Potatis- och palsternacksmos ovanpå. Lite riven ost på toppen, och in i ugnen i en kvart.

18.00: Systeryster kom på besök för att ta tag i min utväxt. Brukar inte färga håret hemma, men med älskade frisören sjukskriven så blev det så. Valde L'Oreals Casting Creme Gloss i färgen 515. En djup chokladbrun färg. Väldigt nöjd med resultatet =)

20.30: Efter att på flera bloggar ha läst bra recensioner på Scratch Nail Food nagelolja klickade jag nu hem den från Scratch Nail Shop. Hoppas den gör underverk med mina torra, flisiga naglar och nagelband!

Inga kommentarer: