måndag 2 april 2012

Ny kategori: Favorit X Två

Jag tänkte starta en ny kategori där jag visar två favoritprodukter av samma sort, t.ex två favoriteyeliners eller mineralfoundations. Tanken är att en av dem ska vara av det lite billigare slaget och den andra dyrare. Beroende på vilken typ av produkt det gäller kan såklart gränsen mellan billigt och dyrt variera, men jag tänker mig att i de flesta fall ser jag under 200kr som "billigt" och över 200kr som "dyrare".

Först ut i denna nya kategori blir....VOLYMMASCAROR


Min "budgetfavorit" är en riktig klassiker från MaxFactor. Deras 2000 Calorie Mascara firade nyss 30 år med att byta utseende på hylsan, men innehållet är fortfarande detsamma i denna trotjänare. Borsten är av den klassiska "vanliga" sorten, bygger på bra med volym, sitter bra och är lätt att tvätta bort. Finns i svart och brunt och kostar 130kr för 9ml (ca 14kr/ml)

Min dyrare favorit är relativt nya Hypnose Doll Eyes från Lancome, för övrigt min absoluta favoritmascara alla kategorier. Den har en konformad borste som ger  långa "dockfransar" och är lätt att bygga på för mycket volym. Formulan är toppen, den smular inte och känns inte stel på fransarna. Innehåller 6,5ml och kostar 315kr (ca 48kr/ml)

Inga kommentarer: