tisdag 17 april 2012

NOTD: Gräsgrönt

Nu har jag testat mitt första lack av L'Oréals nya Color Riche Le Vernis. Lacken finns i hela 48 nyanser. Mitt gröna har nummer 612 och heter Green Couture. 

Såhär kan man läsa om Color Riche-lacken:
"Color Riche-formlerna innehåller polymerer som bildar en tunn film för glans och akrylatpolymerer som fungerar som ett inbyggt överlack för styrka och extra glans, för den renaste och mest hållbara färgen. 
Pigmenten i Color Riche är fördelade i ultrafina partiklar för en unik färgintensitet. Den flytande gelformulan förhindrar lacket att fördelas i ett för tunt lager och motverkar att det rinner som klassiska nagellack brukar göra. 
Penselns borst har både platta och rundade fasade sidor för att göra appliceringen enkel. På så sätt kontrolleras mängden nagellack som doseras så att man vid varje strykning för delar en jämn mängd lack på nageln."



Vad tyckte jag då? 
Borsten är bra, ganska bred men det gillar jag.
Formulan var lite annorlunda mot vad jag är van vid. Den var inte rinnig, men lite svår att få jämn täckning med. Jag tyckte att borsten liksom kletade fast på nageln och blev svårmanövrerad, men det kanske helt enkelt krävs lite övning. Jag hade bara tid att måla två lager, hade krävts tre för full täckning.
Färgen är snyggt gräsgrön och man får snygg glans även utan överlack.
Hållbarheten är jättebra. Jag har nu haft manikyren i två dagar och den ser fortfarande nygjord ut.
Priset är bra, 59kr/5ml (ca 12kr/ml)

Betyg: Trots att jag tyckte det var lite svårlackat väger det positiva över, och jag ger betyget 3/5.


Inga kommentarer: